Jestem ze wsi i jestem z tego dumna.

czwartek, 13 czerwca 2013

 "W chwili, w której umiera w nas dziecko, zaczyna się starość" 
Francois Mauriac


    Jestem osobą, która potrzebuje dużo czasu na przemyślenia i wchłonięcie nowych wrażeń. A ostatnio wrażeń miałam dużo bo za mną klasowe spotkanie po latach po którym ledwo co ochłonęłam.
  Znacie to uczucie gdy z niedowierzaniem patrzycie na ludzi, którzy kiedyś kształtowali wasze postawy i światopogląd, starą paczkę, która była waszą małą społecznością na dobre i złe? Teraz, mimo sympatycznych wspomnień, są już bardzo innymi ludźmi, często w tym negatywnym znaczeniu. I nie jest to rozczarowanie czy potępienie a raczej zdziwienie, jak szybko niektórzy z nas pozbywają się młodzieńczych ideałów. Przecież, mimo, że często naiwne, to one powinny dodawać nam skrzydeł. No tak, już słyszę uwagi o głupocie, braku odpowiedzialności, zdziecinnieniu itp. Ale świata nie zmieniają starzy ludzie tylko ci młodzi, także młodzi duchem. Młodzieńcza wrażliwość pozwala nam cieszyć się każdym dniem, choćby nawet był taki sam jak poprzedni, a ktoś młody duchem jest synonimem kogoś ciekawego świata.
Niestety niektórzy moi klasowi znajomi okazali się być już bardzo "dorośli".
  Druga obserwacja wynikała poniekąd z mojej małej prowokacji. Jak na tego typu spotkaniach bywa początkowe rozmowy dotyczą tego kto kim jest i co ma, a że źle znoszę ten rodzaj próżności, który prowadzi najczęściej do zawiści i prymitywnej rywalizacji na metraż domów i marki samochodów. Dlatego na pytania o statut zawodowo-majątkowy odpowiadałam, że moją pasją i radością jest rolnictwo i prowadzenie domu. Wrażenie wywarte na rozmówcach- bezcenne! Przy rolnictwie widziałam gasnący blask zainteresowania w oczach, a po prowadzeniu domu rozmowa przestawała się kleić. Mało kto był zainteresowany pracą zawodową i w ten, może nieładny sposób, "wysiekłam" rozmówców karmiących się tylko tanią sensacją i wścibstwem. Miło spędziłam wieczór z kilkoma osobami, z którymi połączyły mnie wspólne zainteresowania i mam nadzieję na podtrzymywanie tych kontaktów.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz